Tagrens
Forberedelse
Vi giver i god tid information om, hvornår vi har mulighed for at udføre opgaven. Er du ikke hjemme, er det vigtigt, at der er fri adgang til taget og vandforsyning. Er der i den sammenhæng noget vi bør være opmærksomme på, er det vigtigt, du informerer os om dette. Det er vigtigt at vi har fri adgang til taget, og skulle der være nogen forhindringer, der gør at vi ikke kan sprøjte taget fra jorden, er det kundens ansvar at informere om dette på forhånd.
Betaling
Efter opgaven er udført sender vi en faktura på mail med en betalingsfrist på 14 dage. Fakturaen skal herefter betales via bankoverførsel. Eller mobilpay Det er kun muligt at betale kontant ved særlig aftale.
Slanger samt tilkobling i huset
Såfremt der ingen udvendige vandhaner er tilgængelige eller ikke virker, har vi mulighed for at koble på kundens indvendige vandhaner. Dette er dog på kundens eget ansvar. Formarens ApS kan ikke gøres ansvarlig for vandskader i forbindelse med tilkobling af vandslanger indenfor i huset. Det er kundens ansvar, at sørge for samtlige koblinger og tilkoblinger er tætte både før, under og efter behandlingen. Såfremt vi er nødsaget til også at have højtryksslanger igennem huset, er dette også på kundens
ansvar. Slangerne springer meget sjældent, men dette kan forekomme. Afdækning af gulvet for evt. slid, som kan forårsages af slangerne er også kundens ansvar. Ofte vil vi dog gerne være behjælpelig med dette.
Opsugning af rensemiddel
Vi suger ikke rensemiddel op og genbruger det. Såfremt jeres afløb går ud til sø, bæk eller andet sted, hvor der lever levende organismer, skal vi dog have dette af vide. Såfremt du/i har seperatkloakering, SKAL nedløbende afmonteres.. Det er derfor vigtigt, at du giver os besked om dette. Du kan evt. tage fat i din kommune.
Vandindtrængning i huset i forbindelse med tagrens
Vi påtager os ikke ansvar for evt. vandindtrængning i huset i al sin helhed i forbindelse med udførelse af tagrens. Det er kundens ansvar, at der ikke er utætheder i taget, og at vand ikke trænger ned i ventilationshuller, skakter eller lignende. Kunden vurderer om taget kan holde tæt til en rens med højtryk – Formarens ApS, kan ikke holdes til ansvar for vandindtrængning. Såfremt der konstateres, at der kommer vand ind, stopper vi selvfølgelig arbejdet og er behjælpelige med at finde evt. utæthed. Såfremt det kan lade sig gøre, ser vi derfor helst, at kunde er hjemme eller, at der er adgang til bygningen.
EL omkring huset
Det er kundens ansvar, at alt EL omkring huset er fjernet eller forsvarligt beskyttet. Det gælder fx overvågningskameraer, sensorer og lignende. Det må forventes at området omkring taget vil blive udsat for vand, og vi påtager os ikke ansvar for evt. skader i den sammenhæng.
Havemøbler, krukker, blomster og andet omkring huset
Det er kundens ansvar at fjerne havemøbler, krukker, blomster og lignende omkring taget. Algemidlet er biologisk nedbrydelig i henhold til gældende EU-lovgivning og baseret på nedbrydelige kationske overfladeaktive stoffer. og ikke dræber blomster og andre planter, men der kan alligevel komme små misfarvninger på blade og lignende, hvilket vi ikke påtager os ansvar for.
Efter vi har behandlet taget
I nogen tilfælde må der påregnes en vinduespudsning efter vi har renset taget.
Vores algebehandling er godkendt algemiddel. og kan os variere i forhold til forskellige algearter. Law eller gule alger/flisepest kan være sværere at komme til livs end normale grønne alger Vi sørger altid for at få dækket hele taget med algemiddel. Men visse tilfælde kan der kræves flere behandlinger, før man er i bund.
Algebehandling er ikke en hurtig proces, og efter den udførte behandling handler det om vejret for at få skyllet resterne væk af algerne. Vi giver ikke granti for at algerne ikke kan vende retur. eftersom det afhænger af hvor man ligger i landet og hvilket område
Tagrender, dræn og kloakering
Vi kan ikke tage ansvar for tilstoppede tagrender, dræn eller kloakering. Det er kundens ansvar, at disse kan holde til den øgede belastning i forbindelse med tagrens.
Flækkede tagsten og tilstand efter rensning
Vores tagrens er bygget og nøje indstillet med tryk og vandmængde til at rense taget på en så skånsom måde som muligt. Tagsten vil ikke flække normalt af en tagrens. Når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset vil man kunne se evt. revner i tagstenene. De har typisk al tid været der pga. evt. frostsprængning, men først kommet til syne efter tagrensen. Kunde vurderer om taget er i god nok stand til at klare evt. trafik på taget og rens. Formarens ApS kan ikke holdes til ansvar for flækkede tagsten.Tagstenene ændrer porøsitet med tiden, og her vil man på samme måde, se den reelle tilstand, når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset.
Flækkede tagsten og tilstand efter rensning
Vores tagrens er bygget og nøje indstillet med tryk og vandmængde til at rense taget på en så skånsom måde som muligt. Tagsten vil ikke flække normalt af en tagrens. Når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset vil man kunne se evt. revner i tagstenene. De har typisk al tid været der pga. evt. frostsprængning, men først kommet til syne efter tagrensen. Kunde vurderer om taget er i god nok stand til at klare evt. trafik på taget og rens. Formarens ApS kan ikke holdes til ansvar for flækkede tagsten.Tagstenene ændrer porøsitet med tiden, og her vil man på samme måde, se den reelle tilstand, når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset.
Facaderens
Forberedelse
Vi giver i god tid information om, hvornår vi har mulighed for at udføre opgaven. Er du ikke på opgavestedet, er det vigtigt, at der er fri adgang til facaden og en vandforsyning indenfor 40 meter. Er der i den sammenhæng noget vi bør være opmærksomme på, er det vigtigt, at i informerer os om dette. Parkering af biler skal være minimum 25meter fra udførselssted. Formarens ApS afdækker ikke vinduerne, hvorfor der må påregnes, at der kan komme produkter på samt ned skylning med vand af disse. Kunden vurderer, at vinduerne kan holde til dette. Særpris på afdækning af vinduer kan fremsendes.
Betaling
Efter opgaven er udført sender vi en faktura på mail med en betalingsfrist på 14 dage. Fakturaen skal herefter betales via bankoverførsel. Det er kun muligt at betale kontant ved særlig aftale.
Slanger samt tilkobling i huset
Såfremt der ingen udvendige vandhaner er tilgængelige eller ikke virker, har vi mulighed for at koble på kundens indvendige vandhaner. Dette er dog på kundens eget ansvar. Dansk Fliserens ApS kan ikke gøres ansvarlig for vandskader i forbindelse med tilkobling af vandslanger indenfor i huset. Det er kundens ansvar, at sørge for samtlige koblinger og tilkoblinger er tætte både før, under og efter behandlingen. Såfremt vi er nødsaget til også at have højtryksslanger igennem huset, er dette også på kundens ansvar. Slangerne springer meget sjældent, men dette kan forekomme. Afdækning af gulvet for evt. slid, som kan forårsages af slangerne er også kundens ansvar. Ofte vil vi dog gerne være behjælpelig med dette.
EL omkring huset
Det er kundens ansvar, at alt EL omkring bygningen er fjernet eller forsvarligt beskyttet. Det gælder fx overvågningskameraer, sensorer og lignende. Det må forventes at området omkring facaden vil blive udsat for vand, og vi påtager os ikke ansvar for evt. skader i den sammenhæng.
Efter vi har renset
I nogen tilfælde må der påregnes en vinduespudsning efter vi har renset facaden. Såfremt kunde opdager fejl, skade eller mangler, skal dette straks meddeles skriftligt til Formarens ApS efter færdiggørelse af projektet. Hvis ikke dette bliver meddelt straks, kan der ikke søges modkrav senere.
Tagrender, dræn og kloakering
Vi kan ikke tage ansvar for tilstoppede tagrender, dræn eller kloakering. Det er kundens ansvar, at disse kan holde til den øgede belastning i forbindelse med Facaderens.
Tilstand efter rensning
Vores facaderens er bygget og nøje indstillet med tryk og vandmængde til at rense facaden på en så skånsom måde som muligt. Når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset vil man kunne se evt. revner forårsaget af længere varende slid, rodnet og eller evt. frostsprængninger. Det har
typisk al tid været der, men først kommer til syne efter facaderensningen. Vi renser selvfølgelig overfladen så skånsomt og professionelt som muligt. Formarens ApS kan dog ikke holdes til ansvar for tilstanden på facaden, murværk eller fuger efter rensningen. Facaden ændrer porøsitet med tiden, og her vil man først se den reelle tilstand, når skidt, alger, flisepest og mos bliver afrenset. Kunden vurderer, at facaden kan holde til en evt. afrensning og imprægnering og Dansk Fliserens ApS, kan ikke holdes til ansvar for tilstanden efter rensningen.
Imprægnering og serviceordning
Hensigten med imprægneringen er først og fremmest at stoppe algevæksten. Det klares sammen med årlig/årlige servicebehandlinger alt afhængig af algevæksten i området. På den måde kan vi holde facaden fri for alger, skidt, lav, mos og flisepest. En sidegevinst er hurtigere tørretid, generel afvisende overflade og dermed bedre isoleringsværdi. Dansk Fliserens ApS står ikke på mål for holdbarheden og eller gevinsten ift. isoleringsværdi, samt den prellende effekt.